SELAMAT DATANG DI BLOG MALAYCELAKA, CELAKALAH ORANG - ORANG MALAYSIA YANG TELAH MENYIKSA TKI INDONESIA, DAN SEGALA AKSI TINDAKAN BODOH NYA TERHADAP BANGSA INDONESIA.PENULIS TIDAK SEDANG BERPERANG, TAPI PENULIS SEDANG MENYENTIL LEWAT TULISAN.

MALINGSIA ibarat VIRUS, dia telah menggerogoti wilayah kita indonesia. blog dan web yang menghina kesatuan indonesia kini bertebaran di dunia maya. itu bukan penghormatan, melainkan penghinaan besar terhadap negara kita indonesia. apa kesan anda setelah membaca dan melihat semua itu? pasti sakit, kecewa, dan terasa terinjak - injak harga diri kita. apa lagi saudara kita yang pernah tersiksa di sana, sudah pasti menimbulkan luka yang sangat dalam. apakah kita cuma tinggal diam melihat semua itu? sudah barang tentu tidak!!!untuk itu sudah saatnya kita bangkit, sudah saatnya kita sadar, sudah saatnya kita peduli terhadap bangsa kita sendiri yaitu indonesia. kalo bukan kita, siapa lagi? mari kita perangi bersama untuk malingsia yang suka menghina dan menyakiti saudara kita. !

Oh! Orang Malaysia Makan Sampah



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

15 komentar:

aZrUL mengatakan...

ahahahah..wei orang indonSIAL bodoh!!!
dasar hanjing betul..
admin jawab soalan aku dulu...
kau pernah datang pasar borong selayang??
kalau kau nak tahu..
yang pakai tudung itu..
adalah rakyat indoneSIAL..aku pernah berjumpa dan bercakap dengan mereka..
mereka bilang.."bapak,masih elok lagi sayuran ini,mengapa dibuang"
hahaha..kejahilan dan kebodohan admin ini yang ingin mengutuk malaysia tetapi sebenar nya kutuk rakyat indon..memang dasar hanjing betul indon ini..hahaha..aku cabar kau admin turun malaysia dan pergi pasar selayang dan tengok siapa yang sebenar kutip,jual dan makan sampah..
aku cakap kan ini sebab aku duduk di taman seri gombak..dan aku selalu pergi pasar borong selayang..hahhaah..kebodohan dan kejahilan indon..owh jangan lupa sekali tengok kemajuan kami ek dan banding dengan negara kamu yang mundur,miskin,busuk dan jangan risau jikalau kamu memandu disini tiada budak miskin mengetuk pintu dan meminta sedekah ek seperti kamu di negara INDONESIAL..ahahah



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

e k i n . mengatakan...

haha, indonesian yang kutip sampah-sampah itu, kalau ngak percaya datang ayuh ke malaysia, liat sendri, klo tak silap saya area ampang selangor banyak warga indo di sana, kutip sayur di sampah lepas itu jual. jijik kok...;p

such a funny blog :D



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

Mohd Fa'ad mengatakan...

Aku paste je dari komen aku sblm ni.

BANGSA JOWO KI OPO TOH SEBENARNYA? aku ki wong malaysia seng reti sitik2 ngomong jowo. emboh lah ak ki consider wong jowo opo ora, datuk sebelah bapak ku original from indonesia. sebelah mak ku original from malaysia, kacuk la jadinei. aku ni sukakan damai, benci penindasan israel di palastin. asal kan seagama dengan aku adalah saudaraku, lagu2 orang indonesia pun banyak yang bagus ape!!!

Pengiat musik indonesia yang aku suka:
JRock - Memang layan habis macam band Jepun
Dewa - Aku memang respect ngan Ahmad Dhani, kreatif habis.
Opic - Lagu2 yang membuai perasaan & banyak bersifat ketuhanan, aku banyak simpan mp3 lagu dia.
Ada Band - Melodinya asyik.
Padi - Band yang punyai kualiti susunan muzik sangat baik.
Banyak lagi sbnrnya, tapi tak dinafilan banyak yang meleweh2 dan aku tak bole nak layan. Sama gak la ngan penggiat music malaysia, banyak gak aku tak bole nak layan.

Tapi harus diingat, aku pencinta music. So bukan musik indonesia je la yang aku dengar, semua musik dari seluruh dunia la. Cuma aku rasa musik indonesia ni kuat dengan melodi dan sgt sesuai dengan jiwa nusantara.

Semua yang aku tulis ni bukan fakta, tapi apa yang benar2 terjadi di tempat aku di skudai malaysia dan tempat2 yang berhampiran dengannya.

- FLET PERINDU: Hostel kilang ni memang terkenal kat Senai, banyak awek2 indonesia. Aku pun tak tahu la asal keturunan dan pegangan agama diaorang, tapi budak2 melayu ramai yang mengangkut minah2 ni. Selalunya sampai la ke atas katil, jahat gak budak2 malaysia ni..hehe. Biasanya org malaysia yang da kawin buat keja ni, banyak gak yang kawin ngan minah2 ni. Dengar cakap terkena ubat guna2 aku pun tak tahu la. Tapi memang banyak yang comel2, sumpah aku tak tipu.

Ada dua lagi Hostel yang aku tak tahu sangat namanya kat area2 skudai ni, tapi menjalankan aktiviti sama.

Berhampiran dengan skudai adalah Gelang Patah atau dikenali sebagai Nusajaya, kat sini banyak pekerja buruh binaan dari indonesia. Aku harap dia orang ni dilayan baik oleh majikan dan dapat mencari rezeki halal di Malaysia, ngeri gak aku kalau diorang tak cukup duit dan melakukan jenayah. Kadang2 orang kalau dalam keadaan tertekan akan sangup buat apa saja. Ini memang fakta tapi malas la nak besar2kan, segelintir saja kok. Yang lainnya bersosial dengan baik sama rakyat Malaysia.

Dulu imam kat Surau Nusa Perintis ( Gelang Patah ) pun orang indonesia, kedengaran asyik saat azan dan membaca Al-Quran. Tinggi ilmunya sbb belajar kat pesantren ( ntah betul tak ejaan ni ). Kampung halaman asal aku kat Benut ( kat malaysia lah kan ), banyak pokok sawit dan nenas. banyak gak la aku tengok warga indonesia kerja kat tempat aku dan sekitar tempat aku duduk.

Sudah la jangan gaduh2, kita orang ok je dengan rakyat indonesia yang kerja dan cari makan kat sini. Aku pun dulu ada rakan sekerja dari Indonesia masa keja kat kilang, tak de hal la. Sama2 cari makan, rezeki halal untuk tanggung anak isteri.

Cuma kat internet ni je la ada ungkapan Malingsia & In********, aku pun tak faham knape nak gaduh. Aku dah baca kat banyak blog dari indonesia dan malaysia yang mengupas isu ni, relax la bro tak yah la buang masa tulis benda2 yang pada pandangan mata aku mengarut.

Aku bahagia dan banga jadi anak Malaysia, Orang Indonesia pun bahagia dan bangga jadi anak Indonesia.

Mungkin di pandangan rakyat malaysia indonesia sedikit mundur, itu mungkin kerana pemimpinnya kut. Anak2 indonesia ramai yang bijak dan terpelajar, bangkit lah perlahan2 memajukan negara anda. Aku bersyukur kerana adanya Tun Mahathir & Tuan Guru Nik Aziz.

Salam Perdamaian dari aku.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

About twia one mengatakan...

yoyoy jarene weruh boso Jowo to mas atek ngono eh??? boso jowo kuwi duwe unggah ungguh ning panggone. ojo sok ngerti to...

Tapi yo wis lah! Sing penting ojo podo rusuh ojo podo seneng golek perkoro, ora Malingsia opo ora Indon, sing penting Ojo podo gawe sengsorone marang awake dhewe

Tapi nek ngenyek wong yo ndeleng-ndeleng to, ojo sok njeplak, mugo iku marake lara marang atine wong liya, mula ojo sok PINTER DHEWE, OJO SOK SUMUGIH DHEWE, "isih ono langit ing dhuwure langit"

Mulane, ojo lara atine nek ana sing bales nyek2nyekan mau!

yoyoyoy Aku Cinta Damai

Yo po ra???

pisss nda pisss T.T



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

About twia one mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

felz97 mengatakan...

hidup Indonesia!!



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

malonjing mengatakan...

@azrul : gak usah kebakarna jenggot kayak gitu mas, gw tau kok susah nutupin aib2 malon yang begitu banyaknya sampai harus mitnah indonesia. Gak usah ngaku2 penghuni pasar apa itu. emang rata2 mental malingsia mental penghuni pasar kok.

@monyet faad : indonesia mundur karena pemimpinnya? siapa yang situ maksud? rasah ngaku jowo suw, kirik turunan segawan wiwitan jalma.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

MarkPitz mengatakan...

Betul-betul
aku sokong komen yang pertama tu

sebelum tu Admin jgn del komen ini, biar semua orang tahu

sape yang malin!
yang buat masalah kat Malaysia juga adalah orang Indon kebyknknnya

rompak bank la, rompak rumah orang kenamaan la kebayakan dari ternyata jelas dari indonesia
buktinye dr keratan paper ni

9 Indon Pecah Rumah, Rompak Diberkas

KUCHING, 19 April (Bernama) -- Sembilan lelaki warganegara Indonesia disyaki terbabit dalam beberapa siri rompakan termasuk rompakan di rumah orang kenamaan di bandaraya ini ditahan dalam serbuan di sebuah rumah kongsi di sebuah tapak pembinaan di Batu Kawa di sini awal pagi ini
lagi click link ni
http://www.bernama.com/bernama/state_news/bm/news.php?id=327849&cat=srm
&
http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TI665FKL3GDFAD32H

ini cukup jelas kalau indon itu malin
cuba taip aja di carian engine digoogle
rompakan dirumah kenamaan,
rompakan bersenjata,
kes pecah rumah,

sudah tentu kes ini banyak membabitkan kan orang indon

malas gue nk letak panjang-panjang komen ini bukannya kamu baca pun!bagi kamu benda ini mengarut&tidak mahu percaya kan tapi itulah hakikatnya
orang indon ini malin(dasar pencuri)
datang Malaysia bawa sialan
sebab itu kami disini(Malaysia marah)
dah la masuk secara haram, bikin masalah,
rompak sana, rompak sini
duduk disini(Malaysia)bukannye nak cari kerja malah merompak pula
perlindungan disini pula baik dari segi tiada gempa bumi dan tsunami(untung jadi pilihan orang berteduh tidak seperti di Indonesia)
kerajaan(Malaysia)sudah bagi duduk,kerje, makan, perlindungan itu dah dikira bersyukur
tapi balasan nya merompak rumah, what the hell!
gue bukan nak cari pasal oleh kerana kita adalah negara muslim tapi

gue memang tidak puas hati kerana rumah saudara gue pun kena rompak, kejadian ini baru lagi Jun 2009 di Senawang, Negeri Sembilan
Yang merompak tu pun orang indon
Mak, Bapak saudara aku dikat, rumah & bilik dpecahkan degan tong gas
dia(perompak)bilang
kalau bapak mahu selamat, bapak kasiin dimana letaknya semua uang bapak
ish,memang keji

kami&polis disini tidak akan bagi muka terhadap orang ini, semuanye akan dikenakan hukuman berat!

lagian cerita-cerita,drama,sinetron kamu itu banyak membawa isi pengajaran yang tidak baik kepada Malaysian people
sewenang2aja ditayangkan oleh rangkaian televison Malaysia

satu lagi
Jangan kutuk Stadium dinegeri gue itu
walaupun runtuh tetapi sebelum ini stadium itu adalah satu kebanggaan rakyat Malaysia
ini kerana stadum itu berbeza dengan yang lain dan seumpama pertama diAsia Tengggara yang menggunakan binaan sistem bumbung tanpa tiang
kos nya menelan belanja hampir RM3 juta
adakah kerajaan di negara kamu(Indonesia) mampu membikinnya??duit saja sudah guna pakai untuk keperluan lain

Stadium itu akan dkaji semula pembinaan dalam tempoh setahun
& kerajaan kami boleh membinanya semula!

gue tahu bukannya semua Indon itu jahat!
kerana gue juga punya teman rapat Indon satu kos di Universiti(unversitas d Malaysia)
tapi kamu Admin memang berfikiran usang!



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

sidthegreat mengatakan...

indon pukimak..



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

mia mengatakan...

HAHAHAHAHA ! ITU ORG INDON LAH BABI ! HAHAHAHAHA ! lawak gilaaaaaaa



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

dilla mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

alie mengatakan...

adakah admin buta kok...
ditulius Myanmar....
persamaan org Myanmar sama indon meraka itu pendatang...
kalau org Myanmar mengutip sampah susah tentu pembelinya org indon kerana mereka tidak tau...
org malaysia tau mereka tidak akan membelinya...
lg pon itu tmpat mereka msti mereka nmpak...
org indon yg bru mereka tidak tahu hal itu...
dan mereka membeli syur itu...



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

WongJowoMalaysia mengatakan...

Eww,that people come from Indonesia.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

PAK SOLIHIN DI MEDANG mengatakan...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH KABOIRENG dan dia memberikan nomor MBAH KABOIRENG,dia bilan kepada saya kalau MBAH KABOIRENG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH KABOIRENG dan dengan senan hati MBAH KABOIRENG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085=260=482=111 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH KABOIRENG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI













saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH KABOIRENG dan dia memberikan nomor MBAH KABOIRENG,dia bilan kepada saya kalau MBAH KABOIRENG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH KABOIRENG dan dengan senan hati MBAH KABOIRENG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085=260=482=111 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH KABOIRENG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

Handayani mengatakan...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HANDAYANI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan kunjungi situs/website AKI MAULANA ~>KLIK DISINI<~  yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.



SELAYANG: Walaupun baru diserbu lima hari lalu, peniaga haram warga Myanmar yang Rata Penuhmenjajah Pasar Borong Selayang di sini, kembali ‘garang’ apabila mengacukan pisau ke arah seorang pemandu kereta yang tidak sengaja melanggar barang jualan mereka.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi semalam, seorang peniaga Myanmar dikatakan menunjukkan pisau pemotong sayur kepada seorang kerani sebuah syarikat pencetakan yang ketika itu melalui kawasan tepi pasar borong untuk menuju tempat kerja.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faridah, 25, berkata ketika itu dia memandu Perodua Kancil cuba melepasi kawasan pasar berkenaan yang sesak dengan peniaga terbabit di bahu jalan.

Menurutnya, dia tidak sengaja terlanggar bakul jualan milik peniaga terbabit menyebabkan ia terbalik.
“Saya tidak sengaja, namun lelaki Myanmar berusia 30-an itu mengetuk cermin tingkap saya sambil menunjukkan pisau.
“Tindakannya benar-benar memeranjatkan saya kerana kesalahan itu berpunca daripada tindakan mereka sendiri yang menghadang laluan jalan dengan meletakkan pelbagai jenis sayur di bahu jalan sehingga menyebabkan jalan raya sesak,” katanya.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana pantas beredar dari kawasan itu walaupun cermin keretanya diketuk.

Sementara itu, seorang peniaga tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Bakri, 41, bimbang dengan kemunculan kumpulan peniaga samseng warga Myanmar itu yang terus bermaharajalela walaupun operasi besar-besaran sudah dilakukan minggu lalu.

Menurutnya, dalam operasi malam Sabtu lalu, lebih 500 warga Myanmar yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah diberkas Rela dan Jabatan Imigresen.

“Namun, saya pelik bagaimana bilangan mereka langsung tidak menunjukkan tanda berkurangan, malah semakin berani berniaga secara terbuka,” katanya.

Bakri berkata, kehadiran pendatang asing itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas kerana mereka menghalang kenderaan keluar masuk dengan meletakkan barang jualan di atas jalan dengan beralaskan raga dan plastik nipis.

“Apa yang saya nampak, mereka (peniaga Myanmar ) gemar mengutip sayur-sayuran dari tong sampah sebelum dijual semula kepada orang ramai,” katanya.

Malah, lebih memburukkan keadaan, kebanyakan pelanggan di kalangan penduduk tempatan yang tidak mengetahui taktik licik peniaga terbabit.

Biasanya warga Myanmar terbabit mengutip sayuran terbuang itu seawal jam 3 pagi dan dilakukan secara berkumpulan untuk memudahkan operasi mereka.

“Sambutan daripada masyarakat tempatan amat menggalakkan kerana mereka biasanya mula menjalankan perniagaan selepas pasar ditutup,” katanya.

Sementara itu tinjauan Harian Metro di pasar berkenaan mendapati peniaga terbabit menggeledah sampah-sarap dilonggokkan dalam tong sampah bagi mencari sayuran yang boleh dijual.

Selepas puas hati dengan hasil yang diperoleh, mereka kemudian membawa sayur-sayuran terbuang itu ke kawasan tersorok untuk dibersihkan sebelum dijual.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Zainal Abidin Azim, ketika diminta mengulas perkara itu berkata, dalam beberapa siri pemeriksaan dan serbuan, peniaga terbabit segera melarikan diri sehingga sanggup meninggalkan barang jualan mereka.

“Peniaga haram Myanmar itu tidak mementingkan barangan jualan mereka kerana ia diperoleh secara percuma (dari tong sampah), malah kerugian yang ditanggung juga sifar,” katanya.

Menurutnya, kumpulan terbabit juga sering bergaduh sesama sendiri kerana berebut tapak jualan yang terhad di bahu jalan sempit yang sentiasa sibuk dengan kenderaan lalu lalang,” katanya.

sumber : ohtidak.com

NB: hati - hati warga indonesia yang tinggal di malaysia, jangan sampai ikut makan sampah seperti orang malaysia. carilah tempat makan yang lebih steril dan higienis.

Poskan Komentar

kasih pendapat anda,

Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim
saat ini generasi muda Malaysia hanya mengenal Indonesia dari TKI dan lagu “rasa sayange” yang diributkan. Mereka kurang mengenal tokoh pemikir Indonesia seperti Mohammad Natsir dan Buya Hamka. dengan kata lain pemuda malaysia tidak tau apa - apa tentang indonesia mereka buta sejarah indonesia.

Pengunjung Online

Statistik Pengunjung

website hit counter

Tukar Link

dari Bung Admin

jangan hanya ada kejadian TKI kita ingin di penggal lehernya,dihukum pancung,disiksa,dan diperkosa kita baru menyadarinya, tapi pemerintah kita harus melek dan berbuat sebelum semua itu terjadi. negara indonesia harus serius dalam menangani masalah TKI indonesia. karena ini menyangkut masalah nyawa, tenaga dan harga diri indonesia dimata dunia khususnya dinegara malaysia dan arab saudi yang sudah menjadi langganan masalah dalam hal TKI.

efek dari sulitnya lapangan kerja di indonesia, dan minimnya peluang kerja bagi rakyat miskin membuat rasa tidak percaya rakyat indonesia terhadap pemerintahnya, hal inilah yang mendorong, memicu bagi segelintir warga indonesia untuk hijrah mencari rejeki dinegara lain.

apakah hal ini salah? atau siapa yang harus disalahkan, pemerintah atau rakyatnya?

Alasan Benci Malaysia

Kenapa Orang Indonesia benci malaysia?
mau tau alasanya?

masukan kata sesuka anda.

Dari Bung Admin

akibat kebodohan generasi muda malaysia, sehingga
pemuda - pemuda malaysia tidak mampu menyebut
kata indonesia.

Perlu saya luruskan bahwa, menyebut kata indonesia
bukan indon, tapi INDONESIA.
untuk itu pemuda - pemuda malaysia
harus banyak belajar lagi. dan jangan mau di bilang
pemuda bodoh dan tak berpendidikan.

Pengikut